Je meldt je aan bij Mindfit om aan de slag te gaan met jouw mentale gezondheid. We helpen je graag verder. Zo zien de zes stappen van jouw behandeling bij Mindfit eruit.
-
Online aanmelden
Meld je online aan voor een behandeling bij Mindfit. Met een verwijsbrief van je huisarts kunnen wij je inschrijving definitief maken. Ook je huisarts kan je bij ons aanmelden.
Met een verwijsbrief van je huisarts vergoedt je zorgverzekeraar de behandeling.
Heb je geen verwijsbrief? Ook dan kun je terecht bij Mindfit, maar betaal je de behandeling zelf. -
Meer informatie van jou
Na je aanmelding ontvang je per mail een vragenlijst. Met de antwoorden op de vragen kunnen we beter begrijpen wat je hulpvraag is. We bekijken dan of Mindfit je daarbij kan helpen. Soms past hulp van andere organisaties beter bij je vraag.
We willen voorkomen dat je onnodig op behandeling van Mindfit wacht, terwijl andere hulp misschien beter bij je past. -
Telefonisch contact
Als je hulpvraag past bij Mindfit, bellen wij je voor het maken van een afspraak. Daarna ontvang je van ons een e-mail om een account aan te maken in MijnMindfit. MijnMindfit is je persoonlijke online dossier. Je vindt er alles voor je behandeling, zoals je afspraken of onderzoeksresultaten. MijnMindfit biedt ook een veilige omgeving om te beeldbellen met je behandelaar.
-
Direct aan de slag
Voor je behandeling vul je een vragenlijst (ROM) in. Dit is een beginmeting van de situatie vóór de start van je behandeling. Ook staat de online welkomstmodule voor je klaar.
In korte filmpjes maak je kennis met de aanpak van Mindfit. Je vult een aantal vragen in om inzicht te krijgen in wat je bij Mindfit wilt bereiken. Hiermee bereid je je goed voor op je eerste gesprek.
Bekijk de video over onze welkomstmoduleBij Mindfit heb je toegang tot online hulpprogramma’s die je thuis volgt. Of luister podcasts met ervaringsverhalen en tips. Zo kun je zelf al direct aan de slag met je vraag. Gewoon in je eigen tijd, op je eigen laptop.
-
Je eerste gesprek
Tijdens je eerste gesprek maak je kennis met je behandelaar. Samen bespreek je de antwoorden van de vragenlijst en de welkomstmodule. Je bepaalt het doel van de behandeling en hoeveel gesprekken daarvoor nodig zijn. Je bespreekt welke behandeling het beste past bij jouw vraag. Dat kan bijvoorbeeld ook behandeling in een groep zijn.
Ook maak je afspraken hoe jullie contact verloopt. Via de veilige persoonlijke online omgeving MijnMindfit kun je namelijk ook beeldbellen of mailen met je behandelaar. Zo houd je gemakkelijk contact op de manier die jou past.
Mogelijk is er ter kennismaking nog een tweede behandelaar bij het eerste gesprek. Dat is de regiebehandelaar. De regiebehandelaar is eindverantwoordelijk voor je behandeling.Je plant zelf met onze afdeling Service & Info vijf gesprekken vooruit in. Zo is duidelijk waar je naartoe werkt. Na deze vijf behandelafspraken is het een goed moment om samen stil te staan bij wat de behandeling je heeft gebracht. En wat er misschien nog nodig is.
-
Jouw behandeling
Je behandeling gaat van start. Je hebt gesprekken met je behandelaar, krijgt oefeningen voor thuis, je volgt een groepsbehandeling of je maakt gebruik van online modules. Iedere behandeling is voor iedereen anders. Hoe de behandeling er voor jou precies uitziet, bespreek je samen met je behandelaar.
Via MijnMindfit kun je altijd inloggen in je eigen dossier. Zo houd je goed overzicht op hoe je behandeling verloopt. Je vindt er ook handige apps en online hulpprogramma’s. -
Zelfstandig verder
Aan het eind van je behandeling vul je nogmaals de ROM-vragenlijst in. Zo meten we het resultaat van je behandeling. Jouw ervaringen en het resultaat van de behandeling bespreken we tijdens je laatste afspraak.
Onze behandelingen zijn oplossingsgericht. Je kunt snel weer zelfstandig verder met de vaardigheden die je hebt geleerd.